به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان، بهمن بیات، رییس اداره نگهداری راههای این اداره کل عنوان کرد: طرح بتن غلطکی پس از پیگیری و بررسی سرانجام در محور ابهر_نیکوئیه به صورت پایلوت اجرا شد که از مزایای این روش اجرای سریع RCCP در مقایسه با بتن معمولی است که باعث کاهش قابل ملاحظه هزینهها و کاهش زمان اجرا میشود.
وی گفت: در مجموع با اقداماتی که از سوی راهداری و حمل و نقل جادهای صورت گرفته است، ۱۸ کیلومتر از محور روکش آسفالت میشود که ۳ کیلومتر آن به روش بتن غلطکی خواهد بود.
بیات در خصوص اجرای این طرح توضیحاتی داد و گفت: در جاهایی که امکان اجرای لایههای زهکشی و توجیه فنی جوابگو نباشد بتن غلطکی اجرا میشود. لذا هم اکنون به صورت پایلوت در محور ابهر_نیکوئیه اجرا میکنیم و امیدواریم که این طرح خواستههای مورد نظر شهروندان را برآورده کند.
رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان با اشاره به اینکه طبق تحقیقاتی که کشورهای دیگر داشتهاند، عمر جاده با این روش بیشتر میشود، اظهار کرد: در این روش یک لایه بتن غلطکی به ضخامت ۱۵ سانتیمتر به عرض ۶.۶۰ سانتیمتر و یک لایه آسفالت در دست اجرا است.